På tirsdag 10.6.25 vil du oppleve en stor endring når du ringer etter taxi.

Du kommer rett til en datamaskin du kan snakke med for å bestille taxi.
Denne maskinen kan ta i mot flere tusen samtaler samtidig. Så ventetid på telefon blir borte.

Men du kan fortsatt snakke med en operatør om du ønsker det.

Da svarer du bare ja når maskinen spør deg om du vil spesialtilpasse turen med barnestol eller lignende.

Denne endringen gjøres ikke for å spare penger eller ha færre ansatte men for at de som enkelt kan bestille taxi via maskinen kan gjøre det uten å vente i telefon, og våre operatører får bedre tid til å hjelpe de som trenger å spesialtilpasse turen.

Du skal stort sett bare svare ja eller nei i telefon foruten at du selvsagt må oppgi hvor du skal hentes.
Og vil du ha en maks pris på forhånd må du også fortelle hvor du skal kjøres.

Obs! Skal du ha maxitaxi, trenger du barnesete eller rullestolbil må du informere om at du ønsker dette. (Svare ja når du blir spurt)

Del denne artikkelen: